Monday, January 5, 2009

Aku, Kakak dan Mim Alif Lam Sin...

Hari tok seawal jam 7 pg aku dh bgn... ish ish ish.. dhlh mlm tdk tdo akher bgn pg awal la plak... tp, disebabkan nk teman kakak antar sickleave kt ofis nya tpaksa juak aku menggagahkn diri melangkah bgn dr katil aku menuju terus ke bilit mandi... huhuhu... ngantuk x terkata but apa boleh buat, aku adik yg baik... hehehe... after mandik, segar lah plak rsnya... dh siap2 kemas aku, trn la dbah minum air mati then, bok suh antar mak skali g kerja... so, b4 g ofis kakak, antarlh mak g kerja dolok lgkpun jalan yg sm juak nk dilalu bah.... dlm perjalanan dgr Hotz fm... layan juak dgr cita mak bapak antar anak g skolah pg2... mcm2 cita jak... layap gilak dgr radio smpei x sedar destinasi yg nk dituju dh sampei... 1st2 aku ngn kakak g ofis atas lok then tgk suma cdak xda so, kmk org g lah dbah... g kedei mkn... aku breakfast roti telur n teh o peng but kakak x mkn pun nya juz menghabiskn air aku jak.. aku mmg x suka minum air gilak n maybe sbb ya juaklah misi aku nk menaikkan berat badan x pernah menjd even aku makan dgn lahap nya.. hehehe... after brekafast, brk cdak nait ofis n aku pun ikut jaklah ke mana sj kakak aku pegi... dhla ms yg sm ngesor gmbar kawen nya... aku lalu jd ala2 salesgirl jak bukak beg berik cgek kotak n dlm kotak ada album yg mun akulah salesgurl itu semestinya album ya adalah katalog yg aku jual... huahahaha.... dr dalam pergi ke luar.. dr lecturer pergi ke clerk smpei ke bos pun ngga juak... betapa laku nya brg jualan aku.. kwang kwang kwang... lepas g ofis kt cwgn santubong ya, aku meneruskn destinasi menuju ke admin kkmg kt smts.. antar sickleave kakak kt sia then trus kmk 2 balit umah... ingatkn plan nk g india street but time nk cucuk duit kakak x jumpa kad nya so kmk 2 balit la umah... balit umah, aku trus menyiapkan resume aku tp, smpei kinek tok tergantung... huhu.. semenjak aku hbs skolah BM aku dh x power utk mengarang ayat lebih2 lg suma term2 yg aku blajar adalah menggunakan English n sbb ya juak kali kdg2 bahasa aku tunggang langgang... resume version english sudah settle but yg BM blm settle gik... dlm ketensenan aku mencr ayat yg gah utk dibaca, aku try la main2 translate guna citcat ya.. ya ampun... ayat menjadi semakin tunggang langgang coz ianya mentranslate trus dr english ke bm.. sbb yalah aku slalu bc thesis kwn2 laki aku yg suka suh aku check thesis cdak b4 nk sbmit kt supervisor msg2 tungggang langgang akibat cdak translate guna citcat ya... aduuii... x sanggup ku... setunggang langgang nya english aku xlah mcm yg ditranslate dlm ya.. ntah papalah software ya... huhuhu... dlm tensen2 aku membuat ayat yg best, aku teringat aku blm masak nasi n dlm ms yg sm kakak dtg bilit suh aku polah roti kawen dgn nya n as adik yg baik, aku pun polah lah roti kawen dgn kakak ku yg 1 ya n after ya aku masklah nasi... nasib bait bpk aku x bising suh masak lagikpun sup yg mak masak marek msh byk n mlm tdk cdak mak pengilan juak so, adalah mknan yg ditapau so, aku hanya memanaskn makanan ya ajaklah.. hehe.. betapa jahatn nya jin mim alif lam sin ya bermaharalela dlm bdn aku... huahahaha... kul 1 mak balit lunch then aku preparelah utk mkn time ya.. dh settle mkn, aku pun basuhlah tapak n kemas dapur n dh settle suma aku satart agik layan tenet n resume aku tp x juak siap2 until now coz aku dah mim alif lam sin... huahahaha... ini petang plak aku ada photo shoot utk assignmnt adik aku tp, nya kedirik dmm so, tpksalah call kazen aku utk snap snap gmbr aku yg menjd model x berbayar utk assignment adik aku... aiiyyoooo... cmnei nk kah rupa owhzz menjd model studnt AD tok... hahahaha.... piccas tunggu after aku photo shoot ptg kelak... hehehehe....

2 comments:

Kakmim said...

oi.. student aku salu pakei translator ya... aku cek ajak... tp tetak2 juak la ku baca asemen sidak

Khairul Onggon said...

Udah kmk nangga gambar lam blog kak ktk tk.. kak ktk yg pomot blog tok lam blognya.. hehehe..